روز ملی خلیج فارس، درگذشت نادر طالب‌زاده، چهره فرهنگی انقلاب اسلامی و بازخورد انتشار صورت‌های مالی ۳۱۳ شرکت دولتی از مهم‌ترین موضوعاتی بود که روز گذشته نمایندگان مردم در بهارستان به آنها پرداختند و در حساب‌های توئیتری خود درباره آنها نوشتند.

مجلس

به گزارش همشهری آنلاین، بیشترین فراوانی درباره موضوعات یاد شده مربوط به ذکر نکات و خاطراتی درباره نادر طالب‌زاده بود که عصر روز جمعه خبر درگذشت وی منتشر شد. بیشتر این توئیت‌ها هم با هشتگ نادر طالب‌زاده منتشر شدند.

مالک شریعتی، نماینده تهران درباره این چهره فرهنگی نوشت: «عاقبت بخیری یعنی یک عمر برای استکبارستیزی، کار رسانه‌ای و فرهنگی انجام بدهی و در روزی که نماد مقابله مستضعفین با مستکبرین جهان است دعوت حق را لبیک بگویی.»

علی نیکزاد، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی نیز درباره درگذشت این چهره فرهنگی در روز قدس، نوشت: «نادر طالب زاده امروز صدای ملت ایران‌ در دفاع از مظلوم و علیه ظالمان را شنید و امشب به آسمان‌ها رفت تا روایت کند. او از نوادر روایت گری تاریخ انقلاب است. روحش شاد.»

مصطفی طاهری، نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس هم به موضوع مشابه آن اشاره کرد و در حساب توئیتر خود این طور مرقوم کرد: «وفات طالب‌زاده در روز جهانی قدس یادآور روحیه ضد صهیونیستی ایشان است. در نهادینه شدن جبهه حق، و رسوا شدن جبهه باطل بسیار تلاش کرد. روحش شاد.»

جلال رشیدی کوچی، نماینده مردم مرودشت، ارسنجان، پاسارگاد اما در فاصله چند ساعت دو توئیت منتشر کرد. وی در توئیت نخست خود به درگذشت نادر طالب‌زاده اشاره کرد و با انتشار تصویری از او و نیز به کار گیری هشتگ نادر طالب‌زاده نوشت: «شهادتت مبارک مرد بی تکرار رازها.»

از درگذشت «آقای نادر» تا سخاوت مشروط دریا |‌ وزیر اقتصاد صورت‌های مالی را منتشر کند

اما توئیت دوم این نماینده مجلس هم درباره شیوه جدید واردات خودرو بود. او درباره این مساله هم با انتقاد از تصمیمات جدید نوشت: «فرض محال که خودروسازان برای پراید، سمند و...مشتری خارجی پیدا کردند! قرار است کدام مازاد تولید را صادر کنند؟ وقتی برای تامین نیاز داخل قرعه‌کشی راه انداختند. چنین تصمیماتی قطعا در راستای افزایش نارضایتی همان مردمی است که رهبری فرمودند؛ از خودروسازان ناراضی‌اند و حق با مردم است.»

احمد نادری، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در توئیت خود به درگذشت شهادت گونه طالب‌زاده اشاره کرد و نوشت: «درگذشت شهادت گونه  نادر طالب زاده را به دوستداران جبهه بین المللی انقلاب اسلامی تسلیت می گویم. او به تنهایی یک رسانه بود. رسانه‌ای که حقیقت انقلاب اسلامی را به خارج از مرزها منعکس می‌کرد. او را می‌توان آوینی بین‌المللی دانست. او متفکری بود که دانش خودرا در رسانه بازتولید می‌کرد.»

علی خضریان، نماینده مردم تهران در مجلس هم با انتشار تصویری از خودش در کنار مرحوم طالب‌زاده به درگذشت این چهره فرهنگی واکنش نشان داد. او در توئیتر خود نوشت: «مرحوم نادر طالب‌زاده عمری را در تربیت و هدایت فعالان  جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گذراند و به معنای واقعی کلمه، پرچمدار جریان رسانه‌ای مقاومت و یک مبارز ضد صهیونیست بدون مرز بود که بی‌گمان در شمار حسنات بازمانده از وی و موجب اجر الهی و نام نیک مردمی برای ایشان خواهد بود.»

حسن شجاعی، ‏‏‏‏‏‏‏نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون اصل ۹۰ نیز در توئیتر خود به شیوه زندگی طالب‌زاده اشاره کرد و این طور نوشت: «اموال‌شان مصادره شده بود ولی انقلابی بود. انقلابی ماند. انقلابی‌تر شد و به سید شهیدان اهل قلم پیوست. چهره رسانه‌ای و بین‌المللی انقلاب اسلامی و مبغوض صهیونیسم و استکبار جهانی طوبی له، رحمت و رضوان الهی بر او باد.»

مجید انصاری، نماینده مردم شهرهای ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی و سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس هم درباره درگذشت طالب‌زاده اینطور نوشت: «نادر طالب‌زاده جانباز شیمیایی شده جزیره مجنون، کسی که قید زندگی در آمریکا و اموالش را زد تا در رکاب امام و در کنار  شهید آوینی از انقلاب دفاع کند. او شهید عرصه  جهاد تبیین، و  عیاری برای انقلابیون بود. روحش شاد و یادش گرامی باد.»

مهدی اسماعیلی، نماینده مردم میانه در مجلس نیز در توئیت خود طالب‌زاده را پرچمدار مبارزه در خط مقدم نبرد رسانه‌ای دانست. از نگاه او «نادر طالب‌زاده پرچمدار مبارزه در خط مقدم نبرد رسانه و جهاد تبیین بود. او طعم تلخ زندگی و فرهنگ غربی را چشید ولی آگاهانه مسیر انقلاب را انتخاب کرده، هنرمندانه این آگاهی را نشر داد و آن را برای آیندگان به میراث گذاشت.»

محمدرضا احمدی سنگری، نماینده مردم رشت و خمام در مجلس هم درباره درگذشت چهره فرهنگی انقلاب اسلامی نوشت: «مرحوم نادر طالب زاده را باید حاج قاسم عرصه رسانه دانست. مردی که یک تنه به دل سیاه‌نمایی و دروغ‌پردازی‌های دشمن میزد و پرده از حقیقت ناپاک آن برمی‌داشت او پرچم آوینی را در اهتزاز نگه داشت و اکنون این پرچم را به یاران خود سپرده است.»

سیدناصر حسینی پور، نماینده گچساران و باشت هم در توئیت خود با اشاره به تاریخ تولد و وفات نادر طالب‌زاده نوشت: «می‌توان او را از نخستین آغاز کنندگان روشنگری در خصوص تمدن غرب و نیز از پیشگامان جهاد تبیین در حوزه فرهنگ و سیاست در عرصه رسانه دانست. روحش شاد و یادش گرامی»

اما حجت‌الاسلام سید محمدرضا میرتاج‌الدینی، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس هم در توئیت خود به مناسبت روز قدس با اشاره به آیه ۵ سوره اسرا نوشت: «فَإِذا جاءَ وَعْدُ أُولاهُما بَعَثْنا عَلَیْکُمْ عِباداً لَنا أُولِی بَأْسٍ شَدِیدٍ فَجاسُوا خِلالَ الدِّیارِ وَ کانَ وَعْداً مَفْعُولاً - زمان تشکیل سپاه و رزمندگان بدون مرز برای آزادی قدس فرا رسیده و مقدمات آن در حال شکل‌گیری است. وعده حتمی قرآن برای آزادی مسجدالاقصی با برانگیخته شدن بندگان توانمند خدا "عبادا لنا" نزدیک است و به‌زودی رزمندگان خداجو و یاران سردار  شهید سلیمانی از؛ ایران، عراق، لبنان، یمن، افغانستان، سوریه و سایر بلاد اسلامی در کنار مبارزان فلسطینی وارد  قدس شریف خواهند شد.»

«خلیج فارس» یک نام دارد

۱۰ اردیبهشت روز ملی خلیج فارس بود. به همین مناسبت برخی نمایندگان مجلس هم در توئیتر خود به این مناسبت اشاره کردند. آرا شاوردیان، نماینده مسیحیان ارمنی تهران و شمال ایران در مجلس با انتشار طرحی از خلیج فارس نوشت: «خلیج فارس از آغاز تا ابد. آنانیا شیراکاتسی دانشمند علوم طبیعی و جغرافی نگار برجسته ارمنی سده هفتم میلادی است. وی در توصیف مناطق جنوبی قلمرو ایران ساسانی، از دریای پارس (به ارمنی: بارسیج تسوو parsits tsov) و خلیج پارس (به ارمنی: بارسیج تسوتس Parsits Tsots) سخن گفته است.»

از درگذشت «آقای نادر» تا سخاوت مشروط دریا |‌ وزیر اقتصاد صورت‌های مالی را منتشر کند

سمیه رفیعی، نماینده مردم تهران و رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس هم با اشاره به نقش مردم در جلوگیری از آلودگی زیست محیطی خلیج فارس نوشت: «یک روز اگر رسالت پدران ما در اخراج بیگانگان از خلیج فارس تعریف می‌شد امروز رسالت ما جلوگیری از تهدید زیستی خلیج فارس است. تهدیدی که در چندسال اخیر با حضور ترالرها به حداکثر رسیده بود! دریا سخاوتمند است به شرطی که بشر باقاعده رفتار کند.»

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی، نماینده محلات و دلیجان در مجلس و عضو هیات رئیسه مجلس هم در توئیتی به مساله روز خلیج فارس پرداخت و نوشت: «خلیج فارس همواره فارسی بوده و هست. کسانی که از نام مجعول برای آن استفاده می کنند به اسناد موزه‌های خود مراجعه کنند. آنان نیاز به مطالعه بیشتری دارند. حیف که ارباب اجازه مطالعه را به آنان نمی‌دهد. آخر گاو شیرده رابه تحقیق چه کار؟!!»

منتظر صورت‌های مالی بیشتر هستیم

شفافیت مالی یکی از موضوعات مهمی است که در چند سال اخیر بیش از آنکه کاری درباره آنها صورت گیرد، شاهد سخنرانی بوده است. اما روز گذشته این مساله مورد توجه عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی قرار گرفت. سید محسن دهنوی، ‏‏‏نماینده مردم شریف تهران در توئیت خود نوشت: «۱. انتشار صورت‌های مالی ۳۱۳ شرکت دولتی که بخشی از شفافیت مطرح‌شده در قانون بودجه ۱۴۰۱ را رقم زده، قابل تقدیر است. اما در قدم بعدی طبق بند م تبصره ۲ قانون بودجه ۱۴۰۱ وزارت اقتصاد و دارایی مکلف به انتشار صورت‌های مالیِ تاریک‌خانه‌های جدید با داستان‌های ناگفتنی‌شان است. ۲. منتظر انتشار صورت‌های مالی ‌کلیه «مؤسسات انتفاعی دولتی و شرکت‌هایی که دولت یا شرکت‌های تابعه و ذی‌ربط بیش از پنجاه درصد سهام آن را در اختیار دارد و شرکت‌های تحت نظارت دولت توسط  @khandoozi_se (وزیر اقتصاد و دارایی) هستیم.»

اما مساله آزمون دستیاری پزشکی هم که از سوی برخی دانشجویان مورد انتقاد قرار گرفته بود، مورد توجه حسن محمدیاری، نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال قرار گرفت. او هم در توئیتر خود نوشت: «مطالبه داوطلبان دستیاری پزشکی دوره ۴۹، مطالبه‌ای قانونی بوده و اعتماد آنان نسبت به آرای قطعی دیوان عدالت اداری، برای آنان حقوق مکتسبه ایجاد کرده است. پزشکان داوطلب این آزمون از وزارت بهداشت خواستار تمکین نسبت به آرای دیوان را دارند.»

کد خبر 673478

پر بیننده‌ترین اخبار مجلس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha